מד זרימה אלקטרומגנטית

מד זרימה אלקטרומגנטי הוא מכשיר מדידה שנועד למדוד את נפח או זרימת המסה של נוזלים בהתבסס על חוק האינדוקציה האלקטרומגנטית של פאראדיי. זה הפך נפוץ למדידת זרימת מים, תמיסות מימיות ותרחיפים.היתרונות של מדי זרימה אלקטרומגנטיים הם היעדר התנגדות הידרודינמית, היעדר אלמנטים מכניים נעים. מדי זרימה מצאו את היישום הגדול ביותר בהתחשבנות במשאבי מים ואנרגיה (במיוחד במערכות חימום).

מדי זרימה אלקטרומגנטיים נמצאים בשימוש נרחב בתעשיות המתכות, הביוכימיות והמזון, בבנייה ובעיבוד עפרות, ברפואה, מכיוון שיש להם אינרציה נמוכה בהשוואה לסוגים אחרים של מדי זרימה. מדי זרימה הם הכרחיים באותם תהליכי בקרה אוטומטיים שבהם העיכוב ממלא תפקיד משמעותי, או בעת מדידת עלויות המשתנות במהירות.

מד זרימה (מסה) קוריוליס

באמצעות אפקט קוריוליס הגורם לעיוות של צינור רוטט לרוחב, ניתן לקבל מדידה ישירה של זרימת מסה במד זרימה של קוריוליס. יתרה מכך, מתקבלת מידה ישירה של צפיפות הנוזל. מדידת קוריוליס יכולה להיות מדויקת מאוד ללא קשר לסוג הגז או הנוזל הנמדדים. יש לו מגוון רחב של נוזלים וגזים למדידה, לרבות נוזלים בעלי צמיגות גבוהה, נוזלים דו-פאזיים נוזלים-מוצקים, נוזלים דו-פאזיים בגז נוזלי המכילים גזי קורט, וגזים בלחץ בינוני וגבוה בעלי צפיפות מספקת.ישנן יציאות מרובות, שיכולות להפיק בו זמנית זרימת מסה מיידית או זרימת נפח, צפיפות נוזל, טמפרטורת נוזל ואותות אחרים. יש לו גם מספר יציאות קלט ופלט דיגיטליות, ודגמים מסוימים יכולים לממש פונקציות בקרת אצווה. מדידת זרימה דו כיוונית.

מד זרימה גלגלי שיניים אובלי הוא מד תזוזה חיובית PD meter

מד זרימה גלגלי שיניים אובלי הוא מד תזוזה חיובית המשתמש בשני גלגלי שיניים או יותר מאורכים המוגדרים להסתובב בזווית ישרה זה לזה, ויוצרים צורת T. מגנטים קבועים בגלגלי השיניים המסתובבים יכולים להעביר אות למתג קנה חשמלי או מתמר זרם למדידת זרימה. היתרון הוא ביכולתם של המונים לפעול על פני מגוון רחב של צמיגות ואינדקס דיאלקטרי.מדי זרימה PD משמשים במדידת זרימה נפחית של נוזלים בצינורות: תעשיות כימיות להערכת מדויקת של זרימת נוזלים צמיגים וכימיקלים שונים, פחמימנים ונוזלים קריוגניים.

מדי זרימת מסה תרמית

מדי זרימת מסה תרמית משתמשים בדרך כלל בשילובים של אלמנטים מחוממים וחיישני טמפרטורה כדי למדוד את ההבדל בין העברת חום סטטית וזורמת לגז ולהסיק את זרימתו עם ידע על החום והצפיפות הספציפיים של הגז. גם טמפרטורת הגז נמדדת ומפוצה עליה. אם צפיפות ומאפייני החום הספציפיים של הנוזל קבועים, המונה יכול לספק קריאת זרימת מסה ישירה, ואינו זקוק לפיצוי נוסף על טמפרטורת לחץ בטווח שצוין.

טכנולוגיית מד זרימת מסה תרמית (נקראת גם פיזור תרמי או מד זרימה תרמית) משמשת לאוויר דחוס, חנקן, הליום, ארגון, חמצן וגז טבעי. למעשה, ניתן למדוד את רוב הגזים כל עוד הם נקיים למדי ואינם קורוזיביים. עבור גזים אגרסיביים יותר, המד עשוי להיות עשוי מסגסוגות מיוחדות (למשל Hastelloy), וייבוש מוקדם של הגז גם עוזר למזער קורוזיה.

כיום משתמשים במדדי זרימת מסה תרמית למדידת זרימת גזים במגוון הולך וגדל של יישומים, כגון תגובות כימיות או יישומי העברה תרמית שקשה לטכנולוגיות מדידת זרימה אחרות. ניתן למצוא כמה יישומים טיפוסיים אחרים של חיישני זרימה בתחום הרפואי כמו, למשל, מכשירי CPAP, ציוד הרדמה או מכשירי נשימה. הסיבה לכך היא שמדי זרימת מסה תרמית עוקבים אחר שינויים באחד או יותר מהמאפיינים התרמיים (טמפרטורה, מוליכות תרמית ו/או חום סגולי) של מדיה גזים כדי להגדיר את קצב זרימת המסה.

 מד זרימה וורטקס VORTEX

שיטה נוספת למדידת זרימה כוללת הצבת גוף בלוף בנתיב הנוזל. כשהנוזל עובר את הפס הזה, נוצרות הפרעות בזרימה הנקראות מערבולות. המערבולות משתרכות מאחורי הגליל, לחילופין מכל צד של גוף הבלוף. התדירות שבה מערבולות אלו מחליפות צדדים היא פרופורציונלית במהותה לקצב הזרימה של הנוזל. בפנים, בחלקו העליון או במורד הזרם של סרגל השפיכה נמצא חיישן למדידת תדירות שפיכת המערבולת. חיישן זה הוא לרוב גביש פיזואלקטרי, אשר מייצר פולס מתח קטן, אך ניתן למדידה, בכל פעם שנוצרת מערבולת. מד זרימת המערבולת הוא מד זרימה רחב-ספקטרום אשר יכול לשמש למדידה, מדידה ובקרה של רוב זרימת הקיטור, הגז והנוזל עבור גמישות בינונית ייחודית מאוד, יציבות גבוהה ואמינות גבוהה ללא חלקים נעים, מבנה פשוט וכשל נמוך ציון. מד זרימת המערבולת חסכוני יחסית בגלל מערכת מדידת הזרימה הפשוטה וקלות התחזוקה שלו. הוא נמצא בשימוש נרחב ביישומים תעשייתיים כבדים, מתקני חשמל ותעשיות אנרגיה, במיוחד בתהליכי קיטור.

מד זרימה אולטראסוני ULTRASONIC

מדי זרימה של זמן מעבר אולטרסאונד מודדים את ההפרש של זמן המעבר של פולסים אולטרסאונדים המתפשטים בכיוון הזרימה ונגדו. הפרש זמן זה הוא מדד למהירות הממוצעת של הנוזל לאורך הנתיב של האלומה האולטראסונית. ישנם סוגים שונים של מדי זרימה קוליים, ניתן לחלק אותם למובנים ומותקנים על הצינור CLAP-ON (לא חודרני), קבועים וניידים. מדי זרימה אולטראסוניים המשתמשים בהזזת דופלר נקראים מדי זרימה רפלקטיביים או דופלרים.

יתרון אחד של מדי זרימה קוליים הוא שהם יכולים למדוד ביעילות את קצבי הזרימה עבור מגוון רחב של נוזלים, כל עוד ידועה מהירות הקול דרך הנוזל הזה. לדוגמה, מדי זרימה קוליים משמשים למדידה של נוזלים מגוונים כמו גז טבעי נוזלי (LNG) ודם. יישומים אופייניים עבור מדי זרימה אולטרסאונד כוללים מדידת זרימת נוזלים בצינורות מלאים, מדידת מים, כולל מים מזוקקים, מי שפכים, שמנים, ממיסים, חומצות, פחמימנים וכימיקלים, ניטור ובקרה של מערכות HVAC.

מד זרימה V-Cone

מד זרימה V-Cone  הוא טכנולוגיית מד זרימת לחץ דיפרנציאלית מתקדמת ואידיאלית למדידת מגוון אמצעי זרימה במצבים ובטמפרטורות שונות.

מד חרוט הוא אלמנט עיקרי מהונדס עבור יישומי זרימת DP תובעניים עם ריצות כניסה/יציאה מופחתות שבהם לא ניתן להשתמש באלמנטים ראשוניים אחרים. הוא מגיע מורכב מראש עם קונוס המותקן בצינור סגור המרותך בריצת מטר, אידיאלי עבור: יישומי נפט וגז במעלה הזרם, באמצע הזרם ומורד הזרם המציגים מגוון רחב של אתגרי מדידה.

רוטמטר ROTAMETER

מד הזרימה המשתנה הוא אחד העקרונות העתיקים והבוגרים ביותר במדידת זרימה עם העיצוב הפשוט שלו: מצוף עולה בתוך צינור זכוכית בעל צורה חרוטית ככל שהזרימה גדלה וניתן לקרוא את מיקומו בסולם כקצב הזרימה. מכיוון ששיטת מדידה זו היא מכאנית בלבד, היא פשוטה כמו שהיא אמינה.

מדי זרימה
דילוג לתוכן