משאבות דיאפרגמה אויר

Y1

מהי משאבת דיאפרגמה, כיצד היא פועלת ביישום תעשייתי?
זוהי טכנולוגיית משאבת תזוזה חיובית 1:1 המשתמשת באוויר דחוס להעברת נפח ידוע של נוזל מנקודה A לנקודה B. בשל מגוון החומרים הזמינים ומאפייני הפעולה המובנים שלהם, אין הרבה נוזלים שאינם יכולים לשאוב עם משאבת דיאפרגמה המופעלת באוויר, ללא צורך בחיבור חשמלי. אם יש תכולת מוצקים גבוהה, צמיגות גבוהה, טווחים רחבים של pH, תנאי ריצה יבשים אפשריים, קצבי זרימה משתנים, הרמת יניקה נדרשת או אם אתה רק רוצה משהו נייד טכנולוגיית המשאבה הזו היא בחירה מצוינת. בתנאי שקצבי הזרימה הם בין 0.5 – 250 GPM ולאחד יש אוויר דחוס זמין, זוהי דרך להעביר כמעט כל נוזל בטבעה, כולל חומרים דליקים או נפיצים.

עבודה ללא נוזל
הצורה שבה בונים משאבה מסוימת היא זו שמראה באיזו שיטה היא יכולה לעבוד. כלומר, לעתים מדובר על משאבות שפועלות בצורה לא מסורתית, אם נקרא לזה כך, ומיועדות לעבוד גם ללא נוזל. התחום המרתק של משאבות לתעשייה מראה עד כמה יש היום דגמים ייעודים ושונים מאלו שהכרנו בעבר הרחוק.

כך למשל, אם אנו מדברים על משאבות דיאפרגמה אויר, אנו בעצם מדברים על דגם של משאבה שעובד ללא נוזל. דגם כזה יכול לשנות ספיקת משאבה ולחץ עבודה, והוא מופעל ע"י מנוע אוויר. לאורך שנים ראו במפעלים רבים ובעוד מקומות כיצד מדובר על דגם שמתאים ללא מעט יישומים תוך הצגת עבודה יעילה.

נחיצותה של משאבה שפועלת לטווח ארוך
יש לא מעט דברים שאפשר להגיד על משאבה כזו או אחרת המוצעת לארגון כלשהו. אך בין אם מדובר על תחום התעשייה בארץ ובין אם מדובר על מקומות אחרים בעולם, הרי שחשוב מאוד להתייחס בראש ובראשונה ליכולת של משאבות דיאפרגמה אויר לעבוד בצורה רציפה ומדויקת למשך כמה שיותר זמן.

כלומר, מעבר למהירות העבודה של משאבה כזו או להיקף החומר שהיא מסוגלת להעביר, היא חייבת להציג אפשרות אמיתית לעבוד איתה במשך פרק זמן ממושך. זאת מאחר ולא מדובר במוצר שעלותו מסתכמת בכמה עשרות שקלים, ובנוסף לכך מדובר על רצון של המשתמשים לא להחליפה בתוך זמן קצר.

בדיקת כל הנתונים הרלוונטיים ע"י אנשי מקצוע
בדיקה מעמיקה ורצינית של שוק המשאבות בארץ ובעולם מראה כיצד יש לא מעט נתונים טכניים שמציג כל דגם של כל משאבה. הדבר אומר שרק אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הטכני ומכירים היטב את הדגמים השונים ואת הצרכים המגוונים, הם אלו שיכולים לבדוק משאבות דיאפרגמה אויר ולהחליט איזו מהן היא המתאימה ביותר.

זאת בהתאם למשימה שמייעדים למשאבה כזו, לתנאים שונים בשטח, לצרכים מיוחדים שקיימים במפעל מסוים ולעוד נתונים אחרים. אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים שיבדקו את המפרט הטכני של משאבה מסוג זה, יצליחו להבין די מהר האם היא יכולה לעמוד בדרישות ולעבוד בצורה רציפה במקום בו יציבו אותה.

דילוג לתוכן